Wednesday, August 1, 2007

Peribajau 2: Angenda' Bunga Ros Ma Langit

Peribajau power ni beb, baru nak di masukkan dalam kamus bahasa Bajau:

"Angenda' Bunga Ros Ma Langit" atau dalam bahasa melayu "Merenung bunga ros di langit"


PeriBajau ni bermaksud insaflah wahai insan, banyak-banyak lah beribadah dan berbuat baik sesama manusia. PeriBajau ini juga biasanya di kuatkan lagi dengan firman dan hadis.


Antara tanda-tanda kiamat, Allah S.W.T berfirman:

"Selain itu sesungguhnya (ngeri) tatkala langit pecah-belah lalu menjadilah mawar merah, berkilat seperti minyak"

Gambar ni di rakam secara tidak sengaja oleh NASA (buat-buat tak sengaja pula), terdapat objek di langit yang pecah dalam beberapa bulan yang lepas dalam akhbar Al-Ahram dan laman web NASA.

Korang janganlah buat kerja-kerja jahat lagi, hentikanlah kerja menggodam-godam dan mengurat awek-awek tu.. tak baik, berhentilah sekarang sebelum korang di berhentikan. Dah sudahlah, aku report nanti kat mak korang, korang tak takut ke mak korang sebat dgn rotan? Sakit beb! Aku dah rasa dulu masa kecik, selalu kena sebat dengan rotan sebab selalu main lumpur. Lagi satu, mak aku selalu cubit kat paha, pergh! besh giler beb, rasa macam nak lagi, bukan apa, awek ni dah tangkap syok kat aku, tapi aku plak yang kena, hehehehe....

1 comment:

kapla.hodot said...

gile bosan eh ko skang kat sana? hehe balik la cepat.. sebelum terlambat...