Saturday, September 1, 2007

Pengertian Merdeka

Chat 1:
slash: oit x tido ke?
jibam: lom tidur
slash: wah.. lewat..
slash: tahun ni merdeka dari apa?
jibam: tahun ni merdeka
jibam: merdeka leh tidur lambat
jibam: kalau tak merdeka dah tidur dah ni
jibam: sebenarnya, kita patut bersyukur sebab celik celik je dah merdeka
jibam: tak semestinya merdeka dari penjajah je
jibam: diri kita, hati kita pun kena gak merdeka dari segala belengu yang melanda diri kita
jibam: pendek kata, banyak maksud dia
jibam: dan semuanya terpulang pada diri masing masing
slash: wah. satu penjelasan yg pjg lebar..

Chat 2:
slash: ko tahun ni merdeka dari apa?
perantau_riyadh: haha tahun nih tak merdeka langsung
perantau_riyadh: jadik tahanan hehe
slash: jadi tahanan pak arab di riyadh sebab tak dapat exit entry visa?
perantau_riyadh: haha yela
slash: saya setuju

Chat 3:
slash: oit..
slash: tahun ni merdeka ke tidak?
sirtempeyek: merdeka la
slash: merdeka dari apa? apo pengertian merdeka ko tahun ni?
sirtempeyek: aku dah berubah menjadi seorang yang berguna untuk bangsa, negara dan awek
slash: wah. power tu.. berguna tu maksudnya baru start keje ke apa?
sirtempeyek: lebih kurang la.. start kumpul duit nak kawin

Chat 4:
slash: so apa pengertian merdeka ko tahun ni?
gabres: x der apa
gabresr: mcm biasa jerk
slash: ko ni mmg takde perasaan patriotik langsung, hehe

1 comment:

tempeyek said...

ko takde keje sungguh weh!